Jak koronavirus změní volební kampaně v roce 2020

  person in red cap and red long-sleeved top holding rope

Letos půjde běžná praxe volebních manažerů stranou. Zatímco v dosavadních letech se volební kampaně vedly částečně před a především po letních prázdninách, tentokrát se kombinací vlivu pandemie a blízkého data krajských a senátních voleb časování volebních kampaní změní. A to není všechno.

Zásadní změna se dotkne termínu. Běžně by hlavní fáze kampaní startovaly na začátku září, protože přes letní prázdniny se kvůli zahraničním dovoleným nevyplácí investovat do venkovních reklamních ploch.

Kvůli zákazu vycestování se však většina dovolených odehraje uvnitř hranic. Co to znamená? Můžeme očekávat, že se s volebními kampaněmi výrazně setkáme už v průběhu letních prázdnin.

K brzkému startu kampaní přispívá i termín krajských a senátních voleb. Ten je stanovený na 2. a 3. října 2020. Kdyby totiž kampaně startovaly až v září, měly by strany poměrně málo času na komunikaci.

Přijdou inovace

V kampaních se taky patrně setkáme s některými inovativními prvky. Dá se očekávat, že lidé budou i po ukončení nouzového stavu více dbát na své bezpečí a hygienu, takže v ulicích uvidíme kandidáty nosit či rozdávat roušky s potiskem a využijí taky dezinfekční pomůcky, které umožňují vlastní potisk.

Přes to všechno nebude podle našich informací v kampaních dominovat téma pandemie. Lidé jsou zkrátka informacemi o viru přesycení a řada z nich na toto téma už dnes trpí reklamní slepotou.

Co na to říkáte?
Sdílet článek